Στο έργο More than pen pals (Περισσότερο και από φίλοι
δι’ αλληλογραφίας) στο οποίο συμμετείχε
η Δ' τάξη του σχολείου μας κατά το σχολικό έτος 2015-16 στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές
αλληλογράφησαν και γνωρίστηκαν με ξένους μαθητές δημιουργώντας μαζί τους φιλίες.
Επιπλέον, δημιούργησαν ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι στο οποίο πήραν μέρος
οι νέοι τους φίλοι, έφτιαξαν οι ίδιοι και αντάλλαξαν ευχετήριες κάρτες τα
Χριστούγεννα/Πάσχα, έφτιαξαν βίντεο όπου παρουσίασαν τους εαυτούς τους, το
σχολείο, την πόλη τους και διάφορα χριστουγεννιάτικα έθιμα της χώρας τους,
επισκέφτηκαν το ταχυδρομείο της πόλης τους για να ταχυδρομήσουν κάρτες στους
ξένους φίλους τους και έκαναν τηλεδιάσκεψη μαζί τους για να γνωριστούν καλύτερα.
Το έργο διήρκεσε ένα διδακτικό έτος και τιμήθηκε με Εθνική ετικέτα ποιότητας.
Εθνική ετικέτα ποιότητας |
Παιδαγωγική
Καινοτομία και Δημιουργικότητα
Οι μαθητές έγραψαν γράμματα και κάρτες στα Αγγλικά με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού
Αγγλικών και οι πιο αδύναμοι μαθητές βοηθήθηκαν από τους πιο εξοικειωμένους συμμαθητές
τους. Έφτιαξαν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους βίντεο για να παρουσιάσουν
στους ξένους συμμαθητές τους το σχολείο τους, την πόλη τους, έθιμα της χώρας
τους κλπ. Επίσης έφτιαξαν ένα ψηφιακό παιχνίδι (Guess who) και συνάντησαν τους ξένους φίλους τους στο skype, όπου αντάλλαξαν ερωτήσεις οι μεν για τους δε. Εργάστηκαν
κυρίως ομαδικά ή ανά ζεύγη.
Ενσωμάτωση στη
διδακτέα ύλη
Τα γράμματα που έγραφαν οι μαθητές αφορούσαν γνωστικές
περιοχές που είχαν διδαχτεί στο μάθημα των Αγγλικών του σχολείου, όπως να περιγράψουν
τον εαυτό τους και τα ενδιαφέροντά τους, την περιοχή που μένουν και το σχολείο
τους, την καθημερινή τους ρουτίνα, να γράψουν χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες
κλπ. Με αυτό τον τρόπο εμπέδωσαν την ύλη που είχαν διδαχτεί με τον πιο φυσιολογικό
τρόπο, επικοινωνώντας δηλαδή στα Αγγλικά με άλλα συνομήλικά τους παιδιά που δε μιλούσαν
τη γλώσσα τους. Επιδιώξαμε και επιτύχαμε αφενός οι μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις
τους στα Αγγλικά και να εξοικειωθούν λίγο περισσότερο με την ψηφιακή τεχνολογία
αλλά επίσης να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις ικανότητες τους και να αποδεχτούν
το διαφορετικό γνωρίζοντας άλλες κουλτούρες και λαούς.
Επικοινωνία
και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Η επικοινωνία με τους συνεργάτες πραγματοποιήθηκε μέσα
από το twinspace του έργου, καθώς και με ανταλλαγή προσωπικών μηνυμάτων και
email. Η επικοινωνία ήταν άψογη και βρέθηκαν λύσεις για όλα.
Σχεδιάσαμε μάλιστα μια σελίδα στο twinspace του έργου,
όπου οι δασκάλες ανταλλάξαμε σχέδια μαθημάτων και το ένα σχολείο έκανε το μάθημα
που είχαν μόλις διδαχτεί οι μαθητές του άλλου.
Η κυρίως όμως ανταλλαγή της εργασίας κάθε τάξης πραγματοποιήθηκε
μέσα από το Project Journal του έργου μας και (πιο λίγο) μέσα από το forum.
Οι εταίροι μας |
Σύμπραξη
των σχολείων συνεργατών
Το έργο μας είχε κατά τη σχεδίασή του συγκεκριμένα
στάδια στα οποία ανταποκρίθηκαν σχεδόν όλοι οι συνεργάτες. Η βασική συνεργασία ήταν
αυτή καθ' εαυτή η ανταλλαγή τριών γραμμάτων από κάθε σχολείο και χριστουγεννιάτικων
καρτών, καθώς και η δημιουργία βίντεο (όλα αναρτημένα στο project journal) και ενός
ψηφιακού παιχνιδιού. Από όλες αυτές
τις δραστηριότητες οι μαθητές απέκτησαν και γνώρισαν φίλους δι' αλληλογραφίας
σε μια άλλη χώρα (κάποιοι μαθητές αλληλογραφούσαν μάλιστα με δυο μέχρι και με πέντε
ξένα παιδιά).
Χρήση
της τεχνολογίας
Χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον το twinspace για επικοινωνία
μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών και για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων
του έργου μας. Για τη δημιουργία των βίντεο χρησιμοποιήσαμε διάφορα προγράμματα
και εργαλεία web 2.0. Οι μαθητές επικοινώνησαν μεταξύ τους στο skype και στο project journal καθώς και στο
forum του twinspace.
Αποτελέσματα,
αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Οι
μαθητές ανέπτυξαν τις 4 βασικές ικανότητές στα Αγγλικά (reading, writing,
listening, speaking)
καθώς και τις ικανότητες τους στις ΤΠΕ. Απέκτησαν κίνητρο να μάθουν και να
χρησιμοποιήσουν την ξένη γλώσσα (τα Αγγλικά) για να επικοινωνήσουν με τους
ξένους φίλους τους. Δημιούργησαν δεσμούς φιλίας ξεπερνώντας τυχόν φόβους και
προλήψεις και ένιωσαν μέλη μιας μεγαλύτερης κοινότητας που επεκτείνεται έξω από
το σχολείο και την πόλη τους.
Η
αξία του έργου μας δεν έγκειται τόσο στην πρωτοτυπία του, καθώς το eTwinning είναι γεμάτο από εκπαιδευτικούς που ζητάνε
σχολεία για να αλληλογραφήσουν οι μαθητές τους και να ανταλλάξουν πληροφορίες, πράγμα
που συνέβη εξάλλου και στη δική μας περίπτωση. Η αξία του έργου μας ήταν η χαρά
που πήραν οι μαθητές μας αποκτώντας ένα φίλο σε μια ξένη χώρα και επικοινωνώντας
μαζί του στα Αγγλικά. Πολλοί έστελναν μέσα στα γράμματά τους δωράκια δείχνοντας
τη φιλία τους. Επίσης, αξιοσημείωτη είναι η αυτοπεποίθηση που απέκτησαν οι μαθητές,
ότι μπορούν να επικοινωνούν σε μια γλώσσα που μαθαίνουν στο σχολείο. Τα βίντεο
που φτιάξαμε και που πρωταγωνιστούν τα ίδια τα παιδιά ήταν για αυτά μια αποκάλυψη,
να βλέπουν και να ακούν τους εαυτούς τους να μιλούν Αγγλικά. Οι περισσότεροι μαθητές
μιλούσαν με ενθουσιασμό για το έργο στους γονείς τους. Στα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν
στο τέλος είπαν ότι θα ήθελαν να ξανασυμμετέχουν σε έργο eTwinning. Η σχέση μου ως εκπαιδευτικού με τα παιδιά
ενισχύθηκε. Τα περισσότερα θεώρησαν
την αλληλογραφία αυτή σαν μια ευκαιρία που τους έδωσα. Το σχολείο μας έγινε γνωστό
και στους ξένους φίλους μας. Το ότι συμμετέχει σε τέτοια έργα του δίνει περισσότερο
κύρος και κάνει τους γονείς να εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς περισσότερο.
Σύνδεσμοι για
τα αποτελέσματα του έργου
Το Twinspace του έργου: https://twinspace.etwinning.net/11849/home
Η ιστοσελίδα για το έργο: http://users.sch.gr/athdia18/site/
Η ιστοσελίδα για το έργο: http://users.sch.gr/athdia18/site/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου