Γιατί να εμπλακώ σαν εκπαιδευτικός στη δράση:
Το eTwinning
προσφέρει στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να αναπτύξουν τις βασικές
ικανότητες των μαθητών τους μέσω της παροχής διαδραστικών περιβαλλόντων
μάθησης, που υποβοηθούνται όλο και περισσότερο από την τεχνολογία, όπου οι
μαθητές έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πρακτικές, ερευνητικές εργασίες. Η
μάθηση βάσει συνθετικών εργασιών (projects) αποτελεί αναμφίβολα ένα εξαιρετικό
μέσο για την ανάπτυξη μιας μεγάλης γκάμας ικανοτήτων των
μαθητών όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η πρωτοβουλία, η επίλυση
προβλημάτων, η ανάληψη ρίσκου, η λήψη αποφάσεων και η εποικοδομητική διαχείριση
των συναισθημάτων. Επίσης, η μάθηση μέσω project μπορεί να συνδέσει
ουσιαστικά αυτές τις ικανότητες με πραγματικά ζητήματα του κόσμου μας. Η
διαθεματική και αυθεντική μάθηση που παρουσιάζεται σε κάποια από τα έργα
ενισχύεται όταν προσκαλούνται επαγγελματίες εκτός σχολείου να συνεργαστούν με
τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εκπόνηση των εργασιών.
Μια άλλη καίρια πτυχή που απορρέει από τις συνθετικές
εργασίες είναι η σημασία που δίνεται στο να επιτρέψουν στους μαθητές να
αναλάβουν την ευθύνη της μόρφωσής τους. Αυτό επιτυγχάνεται όταν διασφαλίζεται
ότι οι μαθητές έχουν λόγο για τα θέματα που θα μελετήσουν και τους ρόλους που
θα αναλάβουν κατά την εκπόνηση της εργασίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές
παίρνουν ενεργά τον έλεγχο της μόρφωσής τους και στοχάζονται σχετικά με το πώς
μαθαίνουν καλύτερα. Και ενώ η μάθηση βάσει συνθετικών εργασιών ενθαρρύνει τους
μαθητές να είναι ενεργοί και υπεύθυνοι για τη μόρφωσή τους, οι δραστηριότητες
θα πρέπει να υποστηρίζονται με υλικό και ρητές οδηγίες από το δάσκαλο, όπου
χρειάζεται. Συγκεκριμένα, οι μαθητές χρειάζονται υποστήριξη για να αναπτύξουν
την ικανότητά τους να μαθαίνουν ανεξάρτητα, την ικανότητα δηλαδή να «μαθαίνουν πώς
να μαθαίνουν».
Μέσα από τη δράση eTwinning, οι μαθητές έχουν πολλαπλό όφελος. Τους δίνεται ένα
κίνητρο να χρησιμοποιήσουν όσα μαθαίνουν στην τάξη με έναν τρόπο που να έχει
νόημα και αυτό είναι η επικοινωνία με άλλους. Τους δίνεται κοινό με το οποίο θα
μοιραστούν τη δουλειά τους. Νιώθουν μέλη μιας κοινότητας, θέλουν να γνωρίσουν
τους εταίρους τους, την κουλτούρα τους, να τους μιλήσουν για τη δική τους,
γνωρίζουν και αποδέχονται το διαφορετικό. Αυξάνεται η αυτοεκτίμηση των παιδιών
και οι πιο αδιάφοροι μαθητές ενδιαφέρονται για όσα διδάσκονται στην τάξη. Οι
μαθητές αποκτούν περισσότερες δεξιότητες στις ΤΠΕ, αναπτύσσουν τη
ενεργητικότητα, τη δημιουργικότητα και τις ξεχωριστές μαθησιακές τους
ικανότητες. Η γνώση και οι δεξιότητες που αποκτούνται με αυτό τον τρόπο, παραμένουν
για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω της άμεσης εμπλοκής των μαθητών στη δημιουργική
διαδικασία.
Και, αν και η διεξαγωγή συνθετικών εργασιών δεν είναι
απαλλαγμένη από δυσκολίες, τα οφέλη από το eTwinning και για τους μαθητές και τους
εκπαιδευτικούς είναι σαφώς ένα μεγάλο κίνητρο να εμπλακεί κανείς στη δράση για
μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου